Průzkum: Jak komunikujeme s bankami, jaké služby využíváme nejčastěji a co nabídnou účty budoucnosti
Publikováno 11. 11. 2020 v kategorii Novinky
Také neradi navštěvujete úřady nebo banky v kamenných pobočkách? Máme pro vás dobrou zprávu. Žijeme totiž v moderní době, kdy osobní návštěvy už prakticky nejsou potřeba a zejména mladí lidé tohoto trendu zarytě využívají. Hlavní důvody jsou zcela zřejmé – míra ušetřeného času a pohodlí vás doslova uchvátí. Ke všem úkonům navíc postačí mobilní telefon, tablet, počítač a hlavně připojení k síti, které je naprosto nezbytnou výbavou každé domácnosti. Co všechno už můžete vyřešit z domova? To vám záhy nastíníme.
S bankami neradi jednáme osobně, ukazují průzkumy
Obyvatelé České republiky jsou z hlediska financí považováni za konzervativce – to znamená, že neradi přecházejí k jiným bankovním subjektům a málokdy mění aktuální smlouvy, ačkoli prakticky všechno opakovaně kritizují. Na druhou stranu se ovšem rádi o věci starají svépomocí a osobní pomoc bankéřů jednotlivých společností nevyhledávají. Právě proto dnes frčí takzvané digitální bankovnictví, které podle průzkumů využívá až osm z deseti dotázaných Čechů. To nás řadí na absolutní špičku v rámci celé Evropy.
Od roku 2007 rapidně vzrostl počet uživatelů internetového bankovnictví u nás, a to až o 45 %. Až třetina mladých občanů (ve věku do třiceti let) spravuje svá bankovní konta pomocí počítačů či chytrých telefonů a aplikací. Pokud přispěchají s nějakými požadavky, rovněž kamenné pobočky veskrze nenavštěvují. K tomu se uchýlí maximálně jedna desetina z nich. Tím pádem se opět řadíme na vrchol digitalizace v oblasti střední a východní Evropy.
Bankovní účty jsou dnes propojeni i s ostatními službami
Proč už obyvatelé České republiky nechodí do kamenných poboček bankovních společností? Jednoduše k tomu nemají důvod. Funkčnost bankovních účtů se totiž vyvíjí a pomocí několika kliknutí můžete z domova jednoduše spořit, investovat a nebo zkoušet různé moderní formy zhodnocování úspor jako například crowdfunding (investice do začínajících i rostoucích firem), investice do zlata s Českou mincovnou, nakupování a prodej kryptoměn. Většinu z výše zmíněných investičních novinek poskytuje klientům NEO účet od Expobank, která je ze všech subjektů působících na území naší země asi nejvíce pokrokový.
Jednoduchý přechod k jiné bance či bezhotovostní platby
Založit bankovní účet nebo přejít k jiné bankovní společnosti nikdy nebylo jednodušší. Proces změny banky je otázkou maximálně několika desítek minut. Pokud jste v daném oboru zdatnými harcovníky, postačí vám čas ještě mnohem kratší. Pro přechod do jiné banky musíte mít po ruce pouze tři základní věci:
- dva platné doklady totožnosti
- výpis z bankovního účtu
- chytrý telefon nebo počítač
Zastavíme se také u fenoménu bezhotovostních plateb. Ty se totiž staly nedílnou součástí našich životů. Na 1 000 obyvatel připadá až 15 bankovních terminálů, zatímco v západní Evropě je průměr 23 bankovních terminálů. Dostupnost nicméně každým rokem roste, takže v brzké době můžeme ostatní státy s přehledem dohonit.
Bankovní účet budoucnosti
Běžné bankovní účty se v následujících letech dočkají řady inovací, mezi které se řadí například plánování nákupů potravin, elektroniky, obuvi nebo oblečení. Dále nám také budou pomáhat s daněmi či výběrem vhodného pojištění pro každou příležitost. Pravděpodobně také poradí s udržováním rodinného rozpočtu v rozumných číslech, zároveň upozorní klienta, když za jeden kalendářní měsíc utratí příliš mnoho peněz. Skoro by se až zdálo, že nebudeme muset vůbec přemýšlet, že?
- Průzkum: Jak komunikujeme s bankami, jaké služby využíváme nejčastěji a co nabídnou účty budoucnosti
- Autor článku: Mgr. Radek Štěpán
- Publikováno: 11. 11. 2020
- Kategorie: Novinky